مصاحبه آرشیو خبر ها
کالبدشکافی راز بزرگ جانلوئیجی بوفون در بازگشت دوباره به یوونتوس

کالبدشکافی راز بزرگ جانلوئیجی بوفون در بازگشت دوباره به یوونتوس

 

او به یوونتوس بازخواهد گشت همانطور که فصل گذشته لئوناردو بونوچی نیز به اردوی بیانکونری بازگشت. مثل روز دوم سپتامبر 2013 که کاکا مادرید را ترک و بار دیگر به روسونری پیوست. همانند بازگشت به خانه (اتلتیکو مادرید) فرناندو تورس. شبیه به بازگشت ابدی تیری هانری به لندن برای وداع با فوتبال و شاید شبیه به بازگشت احتمالیِ پاول پوگبا به تورین و یوونتوس؛ جایی که درخشش را در آن آغاز کرد.

 

برنامه ویژه Radio Sportiva با موضوع «بازگشت جانلوئیجی بوفون به یوونتوس» با حضور دینو زوف دیگر درواز‌بان افسانه‌ای یوونتوس، فرانچسکو گراتزیانی مهاجم نامدار تیم ملی ایتالیا، جامپیه‌رو ونتورا سرمربی پیشین آتزوری، و ماسیمو پاوان خبرنگار ارشد توتویووه برگزار شد. صحبت‌های جالب و خواندنی این چهار چهره مطرح را در ادامه خواهید خوانید:

 

Dino Zoff

 

اگر ایده بازگشت بوفون برای ایجاد حس اطمینان در نیمکت یووه باشد هیچ مشکلی نیست اما اگر آمدن او به یوونتوس برای حضوری ثابت در دروازه این تیم است، ماجرا یک توصیف و ملاحظه اساسی خواهد داشت: «یک تصمیم نامناسب!» با این همه بوفون رهبری محبوب در تورین است و بازگشت او می‌تواند اردوی این تیم را تحت‌تأثیر خودش قرار بدهد و انگیزه همه را برای ساخت رویایی مشترک دو چندان کند.

 

Gian Piero Ventura

 

از بازگشت بوفون به یوونتوس تعجب نخواهم کرد؛ من از همان روز نخستِ رفتن او به پاریس به درستیِ تصمیم او تردید داشتم. حضور دوباره او در یووه بازگشت به خانه است؛ خانه‌ای که او در کمتر از دو دهه حضور در آن سهم فراوانی در بنای افتخاراتش داشت. بعید می‌دانم نگرانی‌ای از بابت حضور همزمان بوفون و شزنی در یووه باشد؛ جی‌جی همیشه بهترین مدیر برای ارتقای روحیه و انگیزه در رختکن یووه بوده و خواهد بود. چه بازیکن، چه مدیری در بدنه باشگاه؛ جانلوئیجی بوفون تا همیشه اسطوره خاطرات نسل کنونی و رویای نسل‌های بعدی خواهد بود.

 

Francesco Graziani

 

اینکه فکر کنیم باشگاه با آوردن دوباره بوفون به یووه قصد دارد از او به عنوان دستیارِ نامحسوس ساری در کادر فنی استفاده کند بیشتر از آنکه ایده‌ای محتمل به نظر برسد حاصل یک نوع بدبینی است؛ چراکه بیانکونری یکی از بهترین مربیان حال حاضر فوتبال اروپا را در اختیار دارد. بیشتر فوتبالیست‌ها در سنی مشخص و در شرایطی مناسب از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کنند؛ چون حضور مداوم در تمرینات و آماده نگه‌داشتن خود با حقیقتِ تحلیل رفتن و کاهش قوای فیزیکی آنها منافات دارد. اما بوفون در 41 سالگی به همه نشان داده که ستاره‌های بزرگِ دنیای فوتبال از این قواعد مستثنی هستند و می‌توانند بسیار بیشتر از سایرین تمرین و بازی کنند و از آن لذت ببرند.

 

Massimo Pavan

 

بازگشت بوفون به یوونتوس در مارکت تابستانی این باشگاه یک انتقال دلپذیر به حساب می‌آید. پوشیدن دوباره لباس بیانکونری توسط او یک پیغام بزرگ برای نسل آینده دارد؛ کودکان، نوجوانان و جوانانی که روزی به عنوان بازیکن و یا حتی هوادار در فوتبال ایتالیا حضور خواهند داشت با نگاه کردن به او درخواهند یافت که در این ورزش ارزش‌های مهمی به جز مواهب مادی نیز وجود دارد. حضور بوفون در یووه هرگز به معنای بی‌ثابت کردن انگیزه و روحیه وویچنک شزنی نخواهد بود و از همین ابتدا نیز در خبر حضور دوباره او قید «دروازه‌بان دوم» به چشم می‌خورد؛ مطمئن باشید خود جی‌جی نیز چیزی بیش از این نخواهد خواست. دنیای یوونتوس در انتظار دیدار دوباره با اوست؛ بنرها و تابلوهای «به خانه خوش آمدی» از همین الان در حال آماده سازی هستند.

 

بوفون به یووه بازخواهد گشت حتی اگر در کنار خروش میلیون‌ها یوونتوسی، عده‌ای بازگشت او را «بی‌معنی» تفسیر و تحلیل کنند. او بار دیگر به وینوو می‌رود و شزنی نخستین کسی است که برای استقبال به سمتش رفته و دستش را خواهد فشرد؛ گلر لهستانی هرگز سنگینی اسطوره را روی شانه‌هایش احساس نخواهد کرد چراکه سوپر جی‌جی متواضعانه شماره 12 را در یوونتوسِ فصل آینده برخواهد گزید.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: